علت دیر شارژ شدن گوشی آیفون و رفع عیب آن

یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران آیفون نیز با آن مواجه شوند، مشکل دیر شارژ شدن گوشی است. در چنین حالتی شاهد آن هستیم که کاربران به تعمیرگاه مراجعه کرده و درصدد تعمیر آن برمی آیند. علت دیر شارژ شدن گوشی آیفون چیست؟ چرا گوشی آیفون من اخیرا خوب شارژ نمی شود؟ چگونه می توانیم این مشکل را برطرف کنیم؟ در این مقاله از وب سایت گوشی چی با ما همراه باشید تا اطلاعات ارزشمندی درباره مشکل دیر شارژ شدن گوشی آیفون به دست بیاورید. همچنین با راه حل های این مشکل نیز آشنا شوید.

چرا گوشی آیفون دیر شارژ می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که در نهایت باعث می شود تا روند شارژ شدن باتری آیفون کند شود. در نتیجه این عوامل باعث خستگی کاربران می شود. از این رو ما در این بخش قصد داریم عوامل تاثیرگذار روی دیر شارژ شدن گوشی های آیفون را بررسی کنیم.

وجود گرد و غبار در پورت  USB

اگر مدتی است که گوشی آیفون شما بعد از اتصال به کابل شارژر، دیرتر شارژ می شود به عنوان اولین اقدام توصیه می کنیم پورت usb گوشی را بررسی کنید. تجربه نشان داده است که در برخی از موارد به علت وجود جرم یا انباشته شدن چربی و گرد و غبار در پورت usb، گوشی شما به خوبی شارژ نمی شود.

در چنین مواردی با یک خلال دندان یا یک شی کوچک و ظریف می توانید پورت usb را به آرامی تمیز کنید. در برخی از موارد مشکل دیر شارژ شدن گوشی آیفون با این کار برطرف می شود. اگر مشکل دیر شارژ شدن با این روش حل نشد، روش های بعدی را در نظر داشته باشید.

علت دیر شارژ شدن گوشی آیفون و رفع عیب آن

وجود ایراد و نقص در آداپتور شارژر

از دیگر دلایلی که باعث دیر شارژ شدن گوشی های آیفون یا حتی شارژ نشدن آنها می شود، وجود خرابی یا مشکل در آداپتور آن است. به خصوص اگر گوشی آیفون شما از آن دست شارژرهایی دارد که کابل رابط و آداپتور آن از هم جدا می شوند، به احتمال زیاد مشکل شارژ نشدن گوشی به دلیل وجود مشکل در آداپتور شارژر است. در چنین حالتی بهتر است آداپتور را با یک آداپتور سالم و اورجینال تعویض کنید.

کابل شارژر

یکی از دلایل شایع شارژ نشدن گوشی های آیفون وجود خرابی در کابل شارژر است. همواره توصیه می کنیم از کابل شارژر اورجینال برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید. اما به طور کلی کابل های شارژر در طول زمان فرسوده شده و ممکن است دچار پارگی یا بریدگی شوند.

این گونه خرابی ها در کابل شارژر منجر به اختلال در رسیدن جریان برق به گوشی خواهد شد. در مواردی هم روند شارژ شدن گوشی را کند می کند. توصیه می کنیم آن را با یک کابل شارژر جدید تعویض نمایید. در بسیاری از موارد مشکل شارژ نشدن گوشی حل می شود.

وجود ایراد در سوکت شارژ

اگر تا اینجای مطلب آمده اید به احتمال زیاد هنوز مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون شما برطرف نشده است! یکی دیگر از عوامل موثر در شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن گوشی  آیفون وجود، ایراد یا خرابی در سوکت شارژ است.

به علائمی مثل له شدن سوکت شارژ، شکستن یا آسیب دیده بودن آن توجه کنید. این موارد نشان می دهند که سوکت شارژ روی کابل شارژر به مشکل خورده. همچنین اگر سوکت شارژ آسیب فیزیکی دیده باشد باید آن را به یک تعمیرکار موبایل آیفون بسپارید تا مشکل را برطرف کند .اگر سوکت شارژ کثیف شده یا گرد و غبار گرفته می توانید آن را با یک شیء تیز یا خلال دندان به آرامی تمیز کنید.

خرابی در بخش IC شارژ

از دیگر دلایل دیر شارژ شدن گوشی آیفون یا شارژ نشدن آنها وجود خرابی در IC شارژ است. IC در واقع مخفف integrated circuit است. IC ها روی برد موبایل قرار گرفته اند و وظیفه آنها تامین ولتاژ و جریان الکتریکی مورد نیاز گوشی است. آی سی اهمیت زیادی دارد و شارژ باتری را تامین می کند. هنگامی که IC آیفون با خرابی مواجه شود روند شارژ شدن گوشی مختل خواهد شد و نتیجه آن خاموش شدن گوشی شماست. بنابراین اگر گوشی آیفون شما دیر شارژ می شود و نتوانسته اید علت آن را پیدا کنید ممکن است علت آن خرابی در آی سی شارژ باشد.

عدم رعایت نکات ایمنی هنگام شارژ گوشی

برای این که سلامت باتری گوشی شما حفظ شود و بتوانید طول عمر آن را افزایش دهید باید از برخی کارها بپرهیزید و نکاتی را رعایت کنید. به عنوان مثال هنگام شارژ شدن گوشی از قرار دادن آن در مقابل گرما یا سرما و رطوبت خودداری کنید. همچنین همواره به یاد داشته باشید که بعد از کامل شدن شارژ گوشی شارژر را از پریز بکشید. به این ترتیب دیگر شاهد کاهش ظرفیت باتری و سلامت آن نخواهید بود.

عدم رعایت نکات ایمنی هنگام شارژ گوشی

وارد شدن ضربه به گوشی آیفون

اگر گوشی شما دچار ضربه و آسیب شده است یا از دستتان به زمین افتاده است، ممکن است به دلیل این ضربه برخی از قطعات داخلی گوشی با مشکل مواجه شده باشند. همین موضوع فرایند شارژ شدن گوشی را با اختلال همراه می کند. اگر چنین اتفاقی برای گوشی شما افتاده توصیه می کنیم آن را به یک تعمیرکار معتبر آیفون نشان دهید.

آب خوردگی به گوشی و قطع شدن مسیر شارژ

یکی از مشکلات شایعی که بعد از تماس گوشی های آیفون با آب به وجود می آید دیر شارژ شدن گوشی آیفون یا شارژ نشدن آن است. همانطور که می دانید گوشی های موبایل قطعات الکترونیکی حساسی دارند که در مواجهه با آب دچار اتصال و قطعی می شوند.

بنابراین اگر گوشی شما دچار آب خوردگی شده باشد یک راه مناسب برای گرفتن رطوبت گوشی آب دیده قرار دادن آن در کیسه برنج است. برنج باعث می شود که رطوبت گوشی جذب شود. اگر این کار را انجام دادید و به نتیجه مطلوب نرسیدید، توصیه می کنیم برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی آیفون با کارشناسان گوشی چی تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

جمع بندی

ما در این نوشته تلاش کردیم تا مهم ترین دلایل دیر شارژ شدن گوشی آیفون یا شارژ نشدن آن را برای شما توضیح دهیم. اگر مواردی را که در این نوشته گفتیم بررسی کردید و همچنان علت دیر شارژ شدن گوشی خود را پیدا نکردید، می توانید با کارشناسان و متخصصان گوشی چی تماس بگیرید و راهنمایی دریافت کنید. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دوستان و اطرافیان خود نیز به اشتراک بگذارید.

بهار ( سمانه ) دهقانمشاهده نوشته ها

Avatar for بهار ( سمانه ) دهقان

نویشنده و سئوکار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *