چرا تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون مهم است؟

تقریبا همه افراد از اهمیت استفاده از لوازم جانبی اصل آیفون با خبر هستند. شارژر یکی از مهمترین لوازم جانبی گوشی های آیفون محسوب می شود که مستقیماً روی سلامت باتری و طول عمر آن اثرگذار است. از این رو تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون اهمیت زیادی دارد.

چگونه شارژر اصلی آیفون را از انواع تقلبی آن تشخیص دهیم؟ در این مقاله از وب سایت گوشی چی قصد داریم تکنیک هایی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن به راحتی شارژرهای اصلی و تقلبی موجود را تشخیص دهید. پس در این نوشته با ما همراه باشید.

چرا تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون مهم است؟

محصولات کمپانی اپل همیشه از محبوبیت زیادی برخوردار بوده اند. یکی از دلایل این موضوع کیفیت بالای آن هاست. متاسفانه در سال های اخیر شاهد ورود قطعات فیک، به خصوص در رابطه با شارژر های آیفون در بازار بوده ایم. تعداد این قطعات فیک بسیار زیاد است. تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون به دلایلی اهمیت بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال استفاده از شارژرهای تقلبی باعث آسیب به باتری شده و عمر آن را کاهش می دهد.

از سوی دیگر در این روش باتری دیر شارژ شده و کاربر اذیت می شود. به مرور زمان نیز ظرفیت باتری کاهش پیدا می کند. همچنین اگر جریان شارژر و ولتاژ آن با ولتاژ و جریان باتری همسان نباشد، ممکن است هنگام شارژ شدن گوشی دچار آسیب دیدگی و حتی سوختگی شود. باد کردن گوشی از دیگر عوارض استفاده از شارژرهای فیک و تقلبی آیفون است.

طبیعتاً تمام این مشکلات باعث کاهش کارایی و بازدهی گوشی موبایل شما می شود. در نتیجه هزینه تعویض باتری را روی دستتان خواهد گذاشت. اما اگر تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون را بدارید هنگام خرید آداپتور و کابل شارژر، کالای اصل را خریداری می کنید و به این ترتیب خیالتان بابت سلامت موبایل و باتری آن راحت است.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون

در این بخش می خواهیم به بررسی تفاوت شارژر اصلی و تقلبی آیفون بپردازیم. برای تشخیص تفاوت هایی که بین کابل های اصلی و تقلبی لایتنینگ وجود دارد به این نشانه ها توجه کنید. اگر کابل شارژر چنین ویژگی هایی دارد تقلبی است:

  • محل اتصال کابل به پورت شارژ گوشی هنگام شارژ داغ می شود.
  • کابل های فیک در مدت زمان کوتاهی دچار خراش و پارگی و رنگ رفتگی می شوند
  • سایز سر شارژر با سایز پورت همخوانی ندارد و به راحتی داخل پورت قرار گرفته نمی شود.
  • گوشی شما دیرتر از زمان همیشگی شارژ می شود یا شارژ قطع و وصل خواهد شد.
  • سرعت گوشی کاهش پیدا کرده و حین کار با آن اذیت می شوید.
  • به طور کلی کابل شارژرهای فیک لایتنینگ از متریال های بی کیفیت تهیه می شوند از این رو مقاومت بالایی در برابر جریان برق دارند. در نتیجه ولتاژ آن کاملاً با ولتاژ باتری تفاوت دارد.
  • در برخی مواقع نیز مقاومت آن کم است و ولتاژ بیشتری به باتری می رسد. در هر دو حالت این نوع کابل ها باعث آسیب شدید به باتری گوشی آیفون می شود.

تشخیص شارژر اورجینال و فیک آیفون قبل از خرید

به طور کلی کمپانی اپل MFi یا MFi Badge دارد که روی بسته بندی یا پکیجینگ قرار می گیرد. کمپانی هایی تایید شده توسط اپل که شارژرهای با کیفیت آن را تولید می کنند چنین بخشی دارند. بنابراین شما باید این نشانه ها را روی بسته بندی کابل لایتنینگ اورجینال مشاهده کنید تا اطمینان حاصل کنید که شارژر خریداری شده اصلی است. از طرفی نوشته Designed by Apple in California در فاصله ۱۸ سانتی متری از قسمت usb قرار گرفته است. به این فاصله نیز دقت کنید ممکن است عبارت های Assembled in China و یا Assembled in Vietnam یا Indústria Brasileira را نیز روی شارژر ببینید. با این حال مشکلی از این بابت وجود ندارد، این کمپانی ها توسط اپل تایید شده اند.

علاوه بر آنچه که گفتیم راه های دیگری برای تشخیص تفاوت شارژر اصل و تقلبی آیفون وجود دارد. به عنوان مثال در بخش سوکت کابل شارژ تفاوت های ریزی بین انواع فیک و تقلبی وجود دارد. در شارژر اصل شاهد اتصال های گرد، تک قطعه و صاف هستیم و در انواع فیک اتصال ها چند قطعه دندانه ها مربعی و حالتی غیر صاف دارند.

در شارژرهای اصلی سوکت شارژر سایز نرمال داشته و در انواع تقلبی طول و عرض بزرگتر یا کوچکتر است و ضخامت بیشتر. یک روش دیگر برای تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون توجه به رنگ سوکت است. سوکت شارژر در انواع اصلی صاف بوده و رنگ خاکستری و متالیک دارد. اما در انواع تقلبی ورودی های سیاه و سفید دارد.

نکاتی دیگر برای تشخیص شارژر فیک اصلی آیفون

اگر به قسمت usb کابل شارژر توجه کنید متوجه می شوید که در نمونه های اصلی محل اتصال این بخش طلایی رنگ است. در نمونه های تقلبی محل اتصال رنگی غیر از طلایی، مثلاً نقره ای دارد. در بخش usb بدنه های تقلبی بخش خارجی برآمدگی یا فرورفتگی دارد و ضخامت زیادی در آن مشاهده می شود. در نمونه های اصلی بخش خارجی usb کاملاً صاف بوده و هیچگونه فرورفتگی یا برآمدگی در آن دیده نمی شود.

آنچه تا اینجا گفتیم درباره تشخیص کابل های شارژر بود. برای تشخیص آداپتور اصلی و تقلبی آیفون نیز باید توجه زیادی داشته باشید. آداپتور وسیله ای است که ولتاژ ۲۲۰ ولت برق شهری را به ولتاژی مناسب برای باتری تبدیل می کند. به همین دلیل خرید آداپتور اصلی آیفون اهمیت بسیار زیادی دارد. کارشناسان معتقدند استفاده از آداپتور اصلی حتی بیشتر از کابل شارژ روی سلامت باتری گوشی و کیفیت آن تاثیرگذار است.

نکاتی دیگر برای تشخیص شارژر فیک اصلی آیفون

برای تشخیص آداپتور اصلی به عبارت های Designed by Apple in California یا ویتنام، برزیل و چین روی آداپتور توجه داشته باشید. همچنین در قسمت usb آداپتور یک شماره سریال درج شده که می توانید آن را در وب سایت اپل وارد کنید و از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

به علائم و نوشته های روی آداپتور توجه داشته باشید. اگر جوهر پخش شده، غلط املایی وجود دارد یا نوشته ها بی کیفیت هستند، این موارد به معنای تقلبی بودن آداپتور است. از طرفی آداپتور اصلی آیفون ۴۰ گرم وزن دارد. بنابراین اگر آداپتوری وزن بیش از ۴۰ گرم داشته باشد کاملاً فیک است. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که روی آداپتورهای اصلی آیفون عدد 0.15 آمپر نوشته شده است. اگر روی آداپتوری عبارت 1A مشاهده شد مطمئن باشید آداپتور مورد نظر تقلبی است.

جمع بندی

تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون با توجه به ورود کالاهای تقلبی زیاد به بازار اهمیت بالایی دارد. همانطور که گفتیم استفاده از شارژرهای تقلبی باعث کاهش ظرفیت باتری شده و در طولانی مدت هزینه های زیادی روی دستتان می گذارد. از این رو ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از تکنیک های اصلی برای تشخیص شارژر فیک و اصلی آیفون را به شما آموزش دهیم.

در پایان توصیه می کنیم برای خرید شارژر و لوازم جانبی آیفون، به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اگر قصد خرید شارژر اصلی آیفون با قیمتی مناسب را دارید می توانید به فروشگاه گوشی چی نیز مراجعه نمایید. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دوستان و همکارانتان نیز به اشتراک بگذارید.

بهار ( سمانه ) دهقانمشاهده نوشته ها

Avatar for بهار ( سمانه ) دهقان

نویشنده و سئوکار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *