معرفی رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل و نحوه رفع آن ها

در حال حاضر گوشی های موبایل به اعضای جدای ناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند. تقریباً همه افراد از کودک گرفته تا نوجوان و سالمندان همگی برای ارتباط با دیگران و انجام امور روزمره گوشی موبایل دارند و از آن استفاده می کنند. همانطور که می دانید نرم افزارها شاکله اصلی گوشی های موبایل را تشکیل می دهند و بدون نرم افزار گوشی موبایل شما یک قطعه فلز ناکارآمد است. در نتیجه شناخت مشکلات نرم افزاری رایج گوشی ها و برطرف کردن آنها اهمیت زیادی دارد. در این مقاله از وب سایت گوشی چی قصد داریم رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل و نحوه برطرف کردن آن را توضیح دهیم.

رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل

وقتی درباره مشکلات رایج نرم افزارهای موبایل و نحوه برطرف کردن آنها صحبت می کنیم، باید در نظر داشته باشید که بسته به نوع سیستم عامل و برند تولید کننده موبایل ممکن است مشکلات متفاوت باشند. با این حال ما تلاش کردیم تا در این مقاله آن دسته از مشکلات شایعی را بررسی کنیم که صرف نظر از سیستم عامل برای هر تلفن هوشمندی کاربرد دارد. همچنین ناگفته نماند که اگر علاقه مند به یادگیری تعمیرات تخصصی موبایل هستید، می توانید دوره تعمیرات موبایل گوشیچی را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه خریداری کنید. سپری کردن این دوره باعث می شود که شما یک موقعیت شغلی پولساز و با درآمد بالا داشته باشید.

رفع مشکلات نرم افزاری موبایل

روشن نشدن گوشی

یکی از رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل، روشن نشدن آن است. برای برطرف کردن این مشکل حتماً اطمینان حاصل کنید که باتری به دلیل تخلیه یا خراب شدن یا سوئیچ دکمه برق از کار نیفتاده است. حال اگر گوشی شما بدون هیچ دلیل شناخته شده روشن نمی شود باید آن را نزد مهندس تلفن ببرید. اگر از آیفون ها استفاده می کنید با توجه به این که آیفون ها به ندرت دچار این مشکل می شوند، می  توانید با فشار دادن همزمان دکمه هوم و پاور آن را ریست کنید.

در اغلب مواقع در چنین حالتی آیفون روشن می شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که در گوشی های آیفون هر مشکل دیگری به غیر از روشن نشدن گوشی یا گیر کردن گوشی در لوگوی اپل متوجه شدید، می توانید با راه اندازی مجدد یا ریست کردن دستگاه مشکل را برطرف کنید.

برای گوشی های اندرویدی نیز باید دستگاه اندرویدی مجدداً راه اندازی شود. اگر گوشی فریز شده و به هیچ عنوان روشن نمی شود. در بدترین حالت باید آن را ریست کنید. توجه داشته باشید که در چنین حالتی تمامی اطلاعات موجود در گوشی پاک خواهد شد. بنابراین از این روش به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید.

 

عدم نمایش در صفحه نمایش

یکی از رایج ترین مشکلات  افزاری موبایل در تلفن های هوشمند این است که صفحه نمایش چیزی را نشان ندهد. در این صورت کافی ست دکمه پاور را فشار دهید و اجازه دهید تلفن خاموش شود. بعد از خاموش شدن یک الی دو دقیقه صبر کنید و بعد بازنشانی کارخانه را انجام دهید.

تخلیه شدن باتری

تخلیه شدن باتری بیشتر در دستگاه های اندرویدی از جمله  رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل هستند و کمتر در باتری های آیفون شاهد آن هستیم. یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش طول عمر باتری گوشی های هوشمند بهینه کردن لوکیشن و تنظیمات روشنایی است. همچنین توصیه می کنیم برای نیازهای اینترنتی خود به جای داده تلفن همراه از وای فای استفاده کنید. زیرا وای فای فشار کمتری به باتری گوشی می آورد.

فریز یا کند شدن رابط کاربری

در مواردی که کاربران با مشکلات ناشی از فریز یا کند شدن رابط کاربری مواجه هستند، ممکن است کارت مموری یا حافظه داخلی خراب شده باشد. برای حل این مشکل سعی کنید تعدادی از برنامه ها و عکس و فیلم های اضافی را حذف کنید. یا آن را به فضای ابری انتقال دهید. استفاده از والپیپرهای زنده را کمتر و کش برنامه ها را نیز حذف کنید تا این مشکل برطرف شود.

رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل

خطای همگام سازی گوشی ها

برای رفع این مشکل مراحل متعددی وجود دارد که آن را انجام دهید. در وهله اول یک اینترنت قوی تهیه کنید و سرویسی که قصد همگام سازی با آن را دارید را روشن نمایید. توجه داشته باشید که رمز عبور را به شکلی صحیح وارد کنید و همزمان همگام سازی را ادامه دهید. اگر همچنان مشکل خطای همگام سازی وجود دارد باید اطلاعات حساب را از دستگاه تان حذف کرده و دوباره آن را نصب نمایید.

گرم شدن تلفن همراه

رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل، داغ شدن گوشی های هوشمند یکی از مشکلات آنهاست. به همین دلیل توصیه می کنیم هنگامی که گوشی در شارژ است از آن استفاده نکنید. همچنین استفاده طولانی مدت از برنامه هایی که سی پی یو را خیلی به کار می گیرند باعث داغ شدن گوشی می شود. بنابراین توصیه می کنیم به صورت طولانی مدت از گوشی تلفن همراه خود استفاده نکنید. اگر گوشی شما در لمس بسیار داغ است آن را به یک متخصص تعمیرات موبایل نشان دهید.

برای رفع این مشکل موبایل

کار نکردن سیستم عامل اندروید

از جمله رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل است برای رفع مشکلات نرم افزاری موبایل مربوط به کار نکردن سیستم عامل اندروید بهتر است. سیستم عامل خود را به روز رسانی کنید. بعد از این کار کش، برنامه های مختلف را پاک کنید تا سیستم عامل به شکل بهینه کار کند.

شارژ نشدن گوشی

اگر گوشی شما شارژ نمی شود یا دیر شارژ می شود برای رفع این مشکل ابتدا پریز برق را بررسی کنید. در ادامه از سال بودن کابل شارژر و آداپتور اطمینان حاصل نمایید. بعد از روشن و خاموش کردن گوشی آن را به شارژ بزنید. اگر این مشکل حل نشده ممکن است ایراد از کابل شارژر آداپتور یا سوکت شارژ موبایل باشد.

باز شدن خود به خود برنامه ها

از جمله رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل که شاید شما نیز با آن مواجه شده باشید، باز شدن خود به خدا برخی از برنامه هاست. اصلی ترین دلیل این موضوع وجود اپلیکیشن های مخرب و ویروسی در گوشی شماست. به این منظور توصیه می کنیم از آنتی ویروس های قدرتمند برای گوشی موبایل خود استفاده کنید.

جمع بندی رفع مشکلات نرم افزاری موبایل

کمپانی های تولید کننده موبایل تلاش کرده اند تا ایرادات و باگ هایی که در محصولات وجود دارد را تا حد امکان برطرف کنند. با این حال بعد از مدتی استفاده از موبایل های هوشمند ممکن است با مشکلات نرم افزاری مواجه شوید. ما در این مقاله از وب سایت گوشی چی سعی کردیم تا رایج ترین مشکلات نرم افزاری موبایل و نحوه برطرف کردن آنها را به شما معرفی کنیم. اگر موبایل شما دچار یکی از این مشکلات شده و نتوانستید آن را برطرف کنید می توانید به کارشناسان گوشی چی مراجعه کنید. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دوستان و اطرافیانتان نیز به اشتراک بگذارید.

بهار ( سمانه ) دهقانمشاهده نوشته ها

Avatar for بهار ( سمانه ) دهقان

نویشنده و سئوکار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *