دلیل هنگ کردن گوشی چیست؟

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای گوشی همه ما بیفتد هنگ کردن آن است. چرا که در این صورت برنامه ها به کندی اجرا می شوند و کاربران کلافه خواهند شد. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دلیل هنگ کردن گوشی چیست؟ مشکل هنگ کردن گوشی، چگونه حل می شود؟ ما در این مقاله از مجله گوشی چی به سراغ دلایل هنگ کردن گوشی های مختلف رفته ایم. اگر گوشی شما هم جدیداً هنگ می کند، در این مقاله با ما همراه باشید تا علت و ریشه آن را پیدا کنیم.

دلیل هنگ کردن گوشی چیست؟

ما روزانه ساعت های زیادی را با گوشی موبایل خود کار می کنیم. اگر در این بین تلفن همراه دچار هنگ کردن شود، کارها با تاخیر انجام می شود. علاوه بر این همانطور که احتمالاً تجربه آن را داشته باشید هنگ کردن گوشی ما را کلافه می کند و تجربه ای ناخوشایند است. با همه این تفاسیر اما هنگ کردن گوشی امری اجتناب ناپذیر محسوب می شود. در این نوشته مهم ترین دلیل هنگ کردن گوشی را بررسی می کنیم.

1.     پر شدن حافظه داخلی گوشی

یکی از مهمترین دلایل هنگ کردن گوشی های تلفن همراه معمولا پر شدن حافظه داخلی گوشی است. بعد از گذشت چند سال حافظه گوشی شما پر از برنامه ها و اطلاعات اضافی می شود. همین موضوع نیز باعث کاهش سرعت گوشی و هنگ کردن آن خواهد شد. بنابراین توصیه می کنیم تا حد امکان از نصب برنامه های غیر ضروری خودداری کنید. پاک کردن عکس و فیلم و موزیک های اضافی و کش گوشی کمک می کند تا سرعت گوشی افزایش پیدا کند. از طرفی استفاده از یک حافظه جانبی کمک می کند تا گوشی کمتر هنگ کند.

چرا گوشی هنگ می کند؟

2.    ورود ویروس به گوشی

اگر گوشی شما جدیداً هنگ می کند و سرعت آن کاهش یافته، ممکن است علت آن ویروسی شدن باشد. چرا که موبایل شما شبانه روز به اینترنت وصل است و ممکن است از طریق لینک های مخرب و برنامه ها با ویروس ها رو به رو شود. به عنوان مهم ترین توصیه همواره اپلیکیشن ها را از منابع معتبر دانلود کنید.

برخی از وب سایت ها، دانلود برخی برنامه ها را به شما پیشنهاد می دهند. توصیه می کنیم از وب سایت های ناشناس هیچ برنامه ای را دانلود نکنید چرا که ممکن است این برنامه ها حامل ویروس های مختلف باشند. نصب یک آنتی ویروس معتبر دارای لایسنس نیز راه حلی برای جلوگیری از ویروسی شدن و هنگ کردن گوشی است.

3.   باز بودن چندین برنامه به صورت همزمان

تلفن های هوشمند قابلیتی دارند که به واسطه آن می توانیم چند برنامه را به صورت همزمان روی گوشی باز کنیم. به عنوان مثال همزمان اینستاگرام، برنامه دیوار و هم یک بازی را باز کرده و از آن استفاده کنیم. خوب است بدانید بخشی از حافظه رم گوشی را سیستم عامل آن اشغال می کند و باقیمانده آن توسط برنامه های مختلف استفاده می شود. اگر شما به صورت همزمان چندین برنامه را باز کنید در این صورت حافظه رم پر شده و گوشی هنگ می کند. بنابراین یک دلیل هنگ کردن گوشی پر شدن حافظه رم و باز بودن چندین برنامه به صورت همزمان است.

4.    وجود اپلیکیشن های زیاد

امروزه تقریباً برای هر کاری یک اپلیکیشن ساخته شده است و کاربران هم تعداد زیادی از این برنامه های غیر ضروری را روی تلفن همراه خود نصب می کنند. اگر نگاهی به اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی خود بیندازید، متوجه می شوید که تعداد زیادی از این برنامه ها را حتی ماه به ماه هم استفاده نمی کنید! پاک کردن این برنامه ها به شما کمک می کند تا سرعت گوشی افزایش پیدا کرده و دیگر هنگ نکند.

5.   تم های دانلود شده

برخی از کاربران علاقه زیادی به دانلود تم های مختلف دارند. تم باعث ایجاد تغییر در ظاهر گوشی می شود و برای کاربران جذابیت دارد. یک دلیل هنگ کردن گوشی، همین تم های دانلودی است. چرا که این تم ها بخشی از حافظه رم را به خود اختصاص می دهند و باعث بروز اختلال در سیستم عامل گوشی و کاهش عملکرد آن می شوند.

6.   فعال بودن حالت دانلود خودکار

گوشی های اندرویدی به صورت پیش فرض قابلیت دانلود خودکار را دارند. قابلیت باعث می شود که اگر عکس یا فیلمی برای شما در یکی از شبکه های اجتماعی ارسال شد. به صورت خودکار دانلود شود. در نتیجه فضای رم شما اشغال شده و سرعت گوشی کاهش پیدا می کند.

دلایل هنگ کردن گوشی

7.   فعال بودن حالت ذخیره نیرو

حالت ذخیره نیرو، قابلیتی است که اغلب گوشی ها دارند و محدودیت هایی را ایجاد می کند تا شارژ باتری گوشی دیرتر خالی شود. فعال بودن همیشگی این حالت باعث کند شدن سرعت گوشی می شود. زیرا محدودیت هایی را ایجاد می کند. بنابراین توصیه می کنیم جز در مواقع ضروری گوشی خود را روی حالت ذخیره ای نیرو قرار ندهید.

8.   نصب برنامه های مدیریت باتری

اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که افراد از طریق آن می توانند باتری را مدیریت کنند. البته ناگفته نماند که این برنامه ها صرفاً حالت تبلیغاتی دارند و نه تنها باعث افزایش عملکرد باتری نمی شوند؛ بلکه شارژ آن را سریعتر خالی می کنند. در اغلب موارد هم این گونه برنامه ها باعث کاهش سرعت گوشی و داغ کردن آن می شوند. در نتیجه توصیه می کنیم برنامه های مدیریت باتری را فراموش کنید و اگر نصب کرده اید از روی گوشی حذفشان کنید.

سخن نهایی درباره دلیل هنگ کردن گوشی

آنچه که در این مقاله گفتیم، لیستی از مهم ترین دلایل هنگ کردن گوشی بود. اگر عوامل گفته شده را برطرف کردید و همچنان تلفن همراه شما هنگ می کند، بهتر از آن را به یک تعمیرکار حرفه ای نشان دهید. منتظر شنیدن تجربیات شما در بخش کامنت ها درباره دلیل هنگ کردن گوشی ها هستیم. همچنین فراموش نکنید که این مقاله مفید را با دوستان و اطرافیانتان نیز به اشتراک بگذارید.

بهار ( سمانه ) دهقانمشاهده نوشته ها

Avatar for بهار ( سمانه ) دهقان

نویشنده و سئوکار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *