فیلتر های خرید گوشی آنلاین در بازار ایران

در این مقاله به بررسی روش های مختلفی که برای خرید گوشی آنلاین در ایران وجود دارد، خواهیم پرداخت. مهمترین مسائلی که در این مقاله مطرح خواهند شد، شامل:
– بررسی مشخصات گوشی ها و ارزیابی آنها به کمک نمودار ها و جداول مرتبط
– ارزیابی نظرات و بازخورد های کاربران در مورد محصولات
– مقایسه قیمت های مختلف فروشگاه های آنلاین
– بررسی و نقد سیاست های بازگشت و تعویض محصول

برای خرید گوشی آنلاین

انتخاب بهترین گوشی هر بازه قیمتی همیشه سخت بوده و به خاطر تنوع بالا و نوسان قیمت گوشی های هوشمند و عرضه مدل های جدید در بازار، انتخاب یه گوشی با ارزش خرید خوب و عملکرد مناسب با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، کمی سخت تر هم شده و نیاز به کمک گرفتن از بقیه یا استفاده از راهنمای خرید گوشی های هر بازه قیمتی وجود داره. بخشی که داریم به نام راهنمای هوشمند خرید گوشی آنلاین، که به صورت هوشمند با توجه به جواب سه سوال:

  1. بازه قیمت برای خرید گوشی؟ (از کمتر از 3 میلیون تا بیشتر از 30 میلیون تومان به صورت نمایش بازه های قیمتی)
  2. دلایل و نیاز شما برای استفاده از گوشی؟ (سخت افزار، دوربین، باتری، صفحه نمایش و طراحی)
  3. مدل و مارکش مهمه یا نه ؟ (فرقی نداره، سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و نوکیا)

توضیحات عملکرد و انتظارات از هر بازه قیمتی و بررسی مختصر بهترین گوشی های معرفی شده هر بازه باعث شده تا مقاله خیلی جامع و طولانی باشه. مقاله های راهنمای خرید به صورت مداوم با توجه به تغییرات بازار به صورت ماهیانه یا فصلی بروزرسانی میشن تا با مراجعه به راهنمای خرید گوشی  همیشه به اطلاعات بروز و قابل استنادی برای خرید بهترین گوشی موبایل دسترسی داشته باشید (میتونید این صفحه رو بوکمارک کنید چون هر ماه همین مقاله با همین آدرس آپدیت میشه). در انتهای بخش معرفی هر مدل گوشی هم لینک لیست قیمت گوشی مدل معرفی شده اومده که میتونید با مراجعه به صفحه قیمت هر گوشی، با قیمت روز خرید کانفیگ های مختلف هر گوشی از فروشگاه اینترنتی گوشی چی نیاز خودتون رو بر طرف کنید.

فهرست مطالب :

  • بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 4 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 6 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 9 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 12 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 15 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 25 میلیون تومان
  • بهترین گوشی تا 30 میلیون تومان
  • بهترین گوشی پرچمدار (بالای 30 میلیون تومان)

 

بهترین  تا 3 الی 4 میلیون تومان

در این بازه قیمتی انتظارات تون باید از گوشی‌های هوشمند معقول یا ساده‌تر بگیم خیلی دست پایین باشه. تو بازه قیمتی زیر 3 میلیون تومن برای اینکه قیمت‌های تمام شده رو پایین‌تر بیارن از ساده‌ترین متریال برای ساخت گوشی استفاده شده و کیفیت ساخت خیلی بالایی رو شاهد نیستیم.

بیشتر پورت‌های شارژ این روزها به میکرو USB محدود شده‌اند. با این حال، استفاده از پورت تایپ سی در گوشی‌هایی که کمتر از ۳ میلیون تومان هستند، به یک مزیت بزرگ تبدیل می‌شود. در حال حاضر، بیشتر صفحه‌نمایش‌ها از نوع LCD هستند و دارای رزولوشن تصویر ۷۲۰ و نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتزی می‌باشند. بیشتر دوربین‌های این گوشی‌ها مناسب اسکن کردن اسناد یا گرفتن عکس‌های ساده با کیفیت کمتر هستند. قدرت سخت‌افزار این گوشی‌ها تنها کافی است تا به وب‌گردی و چت کردن در فضای مجازی محدود بپردازید. به دلیل ضعف سخت افزار، رابط کاربری اکثر این گوشی‌ها به صورت ساده و کم‌امکانات عرضه می‌شود. با این حال، باتری این گوشی‌ها با ظرفیت‌های بالا مثل ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت، خیلی خوب کار می‌کند و می‌توان آن‌ها را به راحتی برای دو روز شارژ کرد. با این حال، فست شارژ در این گوشی‌ها وجود ندارد و شارژ آن‌ها حداقل ۲ تا ۴ ساعت طول می‌کشد.

آگه دنبال یه گوشی دوم اندرویدی هستید که یه سری کارهای ساده رو باهاش انجام بدید و یا می خواید برای بچه‌ها یا افراد میانسالی که اولین گوشی هوشمندشونه و قرار نیست کاری به جز زنگ زدن یا پیام دادن داشته باشن، می تونید سراغ خرید گوشی از بازه قیمتی زیر 3 میلیون تومان برید.

با افزایش قیمت دلار گوشی‌های قابل پیشنهاد که در کنار قیمت مناسب، کیفیت خوب و قابل قبول و عملکرد مناسبی هم داشته باشن کم شدن به صورتی که اکثر گوشی‌های پیشنهادی این بازه به بازه قیمتی بعدی منتقل شدن و با بودجه سه میلیون تومان یا باید سراغ گوشی‌های دکمه‌ای برید یا سراغ گزینه‌های قدیمی‌تر از برندهایی مثل نوکیا و هواوی، البته یه سری برند متفرقه مثل Gplus و هایسنس هم در این بازه یه سری گوشی دارند اما خریدشون خیلی توصیه نمیشه. به خاطر همین موضوع آگه قصد خرید یه گوشی هوشمند مناسب رو دارید بهتره مقداری بیشتر از 3 میلیون تومان (در حدود 3.5 میلیون) هزینه کنید و از گوشی‌های پیشنهادی بازه بعدی خریدتون رو انجام بدید ولی آگه خیلی برند براتون مهم نیست میتونید سراغ گوشی پیشنهادی این بازه یعنی Wiko T10 برید، که با توجه به تازه وارد بودن به بازار ایران، تنها گزینه پیشنهادی برای این بازه قیمتی به حساب میاد.

  • A03 سامسونگ
  • Samsung Galaxy A04
  • Xiaomi Redmi A2 Plus

 

برای سفارش سریع کالا اینحا کلیک کنید.

 

A03
خرید گوشی آنلاین
  • گوشی شیائومی ردمی A2 Plus، با تغییرات ظاهری کمی در مقایسه با گوشی +a1 پلاس، هنوز به عنوان یکی از گزینه‌های ارزان و اقتصادی در لیست قیمت گوشی‌های شیائومی به حساب می‌آید. این گوشی به تازگی به بازارعرضه شده و در آغاز عرضه، قیمت نسبتاً بالایی داشت؛ اما در حال حاضر با قیمت حدود ۳.۸ میلیون تومان برای نسخه ۲۳۲GB در دسترس قرار دارد. قیمت A2 Plus، حدود ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از گوشی A1 Plus ردمی است؛ اما تقویت پردازنده این گوشی، به اندازه‌ای است که ارزش این هزینه را دارایی بیشتری می‌کند. این گوشی در مقایسه با گزینه‌های سامسونگی هم، تنها در پورت تایپ C از آن‌ها کمتر بوده و با حدود ۱۵ درصد کمترین قدرت پردازشی، بهترین گزینه برای طرفداران شیائومی در این بازه است.

 

  • گوشی سامسونگ A04 در نسخه با رم 3/32 و قیمت تقریبی 4 میلیون تومان، یکی از مناسب ترین و ارزان قیمت ترین گوشی های سامسونگ به شمار می‌رود. با این حال، عدم وجود حسگر اثر انگشت ممکن است برای برخی افراد مزاحمتی باشد. در مقایسه با گزینه پیشنهادی شیائومی در همان رده، گوشی سامسونگ A04 در تمامی بخش‌ها کمی بهتر عمل می‌کند و برای استفاده روزمره و عادی، گزینه بسیار مناسبی است.

بهترین گوشی تا 5 میلیون تومان

با توجه به شرایط بازار ارز و وضعیت اقتصادی کشور، اکثر گوشی‌های اقتصادی بیشترین فروش و طرفداران را دارند. به دلیل افزایش بی‌سابقه قیمت ارز در ماه‌های اخیر، تنوع محصولات در بازه قیمتی زیر پنج میلیون تومان کاهش یافته و اکثر گوشی‌های این بازه، به بازه بعدی انتقال پیدا کرده‌اند. در بازه قیمتی زیر پنج میلیون تومان، طراحی گوشی‌ها مناسب بوده و با خلاقیتی کمی آمیخته شده‌اند. متر یال و جنس بدنه این گوشی‌ها پلاستیکی هستند و کیفیت نسبتاً خوبی دارند. در بازه قیمتی بالاتر، فقط از پورت تایپ سی استفاده می‌شود و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را معمولاً در این بازه قیمتی مشاهده می‌کنیم. صفحه‌نمایش‌های اکثر این گوشی‌ها از نوع LCD با رزولوشن ۷۲۰ است، اما در برخی موارد، صفحه‌نمایش با رزولوشن بالاتر نیز دیده می‌شود. نرخ به‌روزرسانی این گوشی‌ها معمولاً ۶۰ هرتز است، اما در بیشتر گوشی‌های این بازه قیمتی از نرخ به‌روزرسانی ۹۰ هرتزی استفاده می‌شود.

در بخش دوربین، بهبود چندانی صورت نگرفته است و تنها پکیج دوربین کامل‌تر شده و معمولاً سنسور ماکرو نیز در کنار سنسورهای دیگر استفاده می‌شود. اسپیکرهای استفاده شده در گوشی‌های این بازه سطح کیفیت و بلندای مناسبی دارند، با این حال، همه آن‌ها استریو نیستند. حسگر اثر انگشت در بیشتر مدل‌های این بازه دیده می‌شود، اما اغلب بر روی قسمت پشتی گوشی قرار می‌گیرند و در چندین مورد با دکمه پاور روی لبه گوشی ترکیب شده‌اند تا ظاهر گوشی جذاب‌تر و به‌روزتر شود و دسترسی بهتری برای کاربر فراهم شود.

بخش سخت‌افزار، هنوز به نسبت قیمت مناسب آن، قدرت بالایی دارد و فقط مناسب برای استفاده روزمره است. با این حال، در برخی مدل‌ها با توجه به استفاده از رابط کاربری به‌روز و نسخه‌ی اندروید ۱۲، ممکن است کمی لگ و مشکل داشته باشد و انتظار اجرای بازی‌ها با جزئیات و فریم خوب را نداشته باشید. در بخش باتری، توجه بیشتر به حجم و مدت زمان شارژ دهی شده است و همچنان حتی با شارژ دهی خوب، سرعت شارژ کمی پایین است.

افرادی که تمایلی به خرید گوشی با قدرت پردازشی بالا ندارند و به دنبال یک گوشی کارآمد با دوربین مناسب، صفحه نمایش نسبتاً با کیفیت و شارژ دهی بالا هستند، با انتخاب گوشی از بازه قیمتی چهار تا پنج میلیون تومان می‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند. گوشی سامسونگ A04 به عنوان یک گزینه با ارزش خرید بالا، همچنان در این بازه قیمتی شناخته می‌شود. اما اگر دنبال یک گوشی از شیائومی باشید، پیشنهادی مطمئن و مناسب در این بازه، شیائومی Redmi 10a است که اگر چه مدتی است تولید آن متوقف شده، با همه‌ی این‌ها هنوز یک گزینه‌ی مطمئن باقی مانده است.

 

شیائومی Redmi 10A

برای سفارش سریع کالا اینحا کلیک کنید.

 

گوشی ردمی 10a، در مقایسه با محصولات پیشین شیائومی، تفاوت محسوسی ندارد. اما به دلیل داشتن یک رابط کاربری به روز شده با قابلیت های شخصی سازی متعدد و پردازشگر قدرتمند، این گوشی با قیمت حدود 5 میلیون تومان برای نسخه با رم و حافظه 3/64، گزینه ای مناسب برای هواداران شیائومی در این بازه قیمت می باشد.

طراحی این گوشی برای بازه زمانی خاصی خیلی ویژگی ندارد، زیرا از یک بدنه پلاستیکی با جزئیات راهرو روی قسمت پشتی و یک بخش شکل مربعی برای دوربین‌ها و حسگر انگشتی استفاده می‌کند. پورت Type-C در این گوشی وجود ندارد و باید از پورت micro-USB استفاده کنید. با وزن نسبتاً زیاد گوشی، در استفاده از آن احساس سنگینی زیادی نمی‌شود. صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن 720 و نرخ به روز رسانی 60 هرتز آن‌چنانی برتری ندارد، اما با کیفیت مناسبی همراه است و تصاویر خوبی را برای کاربر ارائه می‌دهد. حاشیه‌های صفحه نمایش نیز زیاد است، اما روشنایی آن به شدت ناراحت کننده نیست و بسیار قابل قبول است.

 شیائومی Redmi 10A
خرید گوشی آنلاین

استفاده روزانه از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، تقریباً یک روز و نیم را پوشش می‌دهد؛ اما باید به شارژ کردن آن برای دستیابی به شارژ کامل، حدود 2 ساعت و نیم صبر کنید. در قسمت دوربین این گوشی، یک سنسور اصلی 13 مگا پیکسلی و یک لنز سلفی 5 مگاپیکسلی ارائه شده است. هرچند در ارتباط با بازه قیمتی آن، انتظارات بسیاری را نمی‌توان داشت، ولی نویز بسیار بالایی در عکس‌های آن مشاهده می‌شود.

طراحی گوشی برای این بازه خاص کمی ساده است. از یک بدنه پلاستیکی با یک طرح تکسچر عمودی برای قسمت پشت و یک بخش مربعی شکل بزرگ که دوربین‌ها و حسگر انگشت در آن قرار دارد، استفاده شده است. این گوشی دارای پورت میکرو USB است و پورت تایپ سی را ندارد. همچنین، با وزن نسبتاً زیادی که دارد، در استفاده از آن سنگینی ناچیزی حس می‌شود. نمایشگر آن یک صفحه با اندازه 6.53 اینچ و رزولوشن 720 با نرخ به روزرسانی 60 هرتز است. این گوشی در این بخش برتری خاصی ندارد، اما کیفیتی قابل قبول دارد و کار را انجام می‌دهد. حاشیه صفحه نمایش آن کمی بیشتر است، اما روشنایی آن بسیار مناسب است و قابل قبول است.

پردازنده Mediatek Helio G25 در کنار رابط کاربری Android 11 و MIUI 12.5، تجربه کاربری روزانه‌ای را بدون تأخیر و خطا برای شما به ارمغان می‌آورد. این پردازنده قادر است بازی‌هایی را با گرافیک و فریم‌های پایین و تا حدی تأخیر و خطا اجرا کند. همچنین، امکانات شخصی سازی Xiaomi نیز موجود است و در کل تجربه کاربری خوبی را فراهم می‌کند.

 

 

برای خرید نیاز به کمک داری ، همین الان راهنمای قدم به قدم خرید گوشی رو اینجا دانلود کن .

 

ادامه مقاله و بازه های قیمت دیگه رو از وبلاگ گوشی چی مطالعه کنید.

 

2 دیدگاه ها

  • بهتر نیست قیمت همه کالا هارو بزنید شاید یکی بخواد قیمت همه گوشی هارو بدونه بعد انتخاب کنه نکشه ک پشت تلفن قیمت همه گوشی ها رو گفت اگر همشون قیمت داشته باشن راحت همین جا تو سایت میشه گوشی مورد نظرت رو انتخاب کنی

    • سلام این در حالتی امکان پذیر هست که متغیری به نام دلار در قیمت گذاری تاثیر مشخص نداشته باشه برای همین منظور مجبور به اعلان قیمت تلفنی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *